නවතම පුවත්

නව ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථා කෙටුම්පත පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රීවරුන්ට ඉදිරිපත් කොට සාකච්ඡාවට ලක්කරන බව මම අද (23) දින පාර්ලිමේන්තුවේ දී පැවසුවෙමි.
ඒ, අයවැය කාරක සභා අවස්ථාවේ ජනාධිපති, අග්රාමාත්ය කාර්යාලය ඇතුළු ආයතනවල වැය ශිර්ෂ විවාදයට එක්වෙමිනි.
නව ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථා කෙටුම්පතක් සකස් කරන බවත් රහසිගතව සිදුවන යමක් එහි නැති බවත් මෙහිදී පෙන්වා දුන්නෙමි.
මම පාර්ලිමේන්තුවේ දී කළ සම්පූර්ණ කතාව මෙසේය.
ගෝලීය කොවිඩ් වසංගත තත්ත්වය හමුවේ අපි රජයක් ලෙස මූලිකත්වය ගත්තේ ජනතාව ආරක්ෂා කරන්න. ජනතාවගේ ආරක්ෂාව වෙනුවෙන් ගන්න ඕන හැම තීරණයක් ම අපි නිසි වෙලාවට ගත්ත කියල අපි තමුන්නාන්සේලට මතක් කරන්න ඕන.
මම මේ දේවල් කියන්නේ එම කටයුතු කළමනාකරණය කරන්න අග්රාමාත්ය කාර්යාලය කළ කාර්යභාරයත් සිහිපත් කරන්න.
කොවිඩ් වසංගතය ආරම්භයේ දී අපේ රජය අතවශ්ය සේවා කටයුතු සඳහා ජනාධිපති කාර්ය සාධක බලකායක් පත් කළා. එම ජනාධිපති කාර්ය සාධක බලකාය අග්රාමාත්ය කාර්යාලයේ සිට අප‌‌ගේ අධීක්ෂණය යටතේ කටයුතු කළා. ජනතාවගේ අතවශ්ය සේවා ඉටු කිරීමටත් ජනතාවගේ ගැටළු විසඳීමටත් දවසේ පැය 24 පුරා ම අග්රාමාත්ය කාර්යාලය කටයුතු කළ බව අපි තමුන්නාන්සේලට මතක් කරන්න ඕන. ඒ වගේ ම අපි පක්ෂ නායකයන් සමඟ අදහස් හුවමාරු කර ගත්තා. ජනතාවගේ අතවශ්ය සේවා සහ සෞඛ්ය පහසුකම් ලබා දීමට අපි හැම අවස්ථාවක දී ම මැදිහත් වුණා. වෛද්යවරුන් ආරක්ෂක හමුදාවන් ඒ වෙනුවෙන් තමන්ගේ කටයුතු යුතුකම් ඉටු කළා.
අපි දන්නවා, කොවිඩ් වංසගතයෙන් ඇති වූ ආර්ථික අවපාතය තදින් ම රටට බලපාල තියෙන බව. ව්යාපාර ‌බොහෝමයක් කඩා වැටිලා. රජය මේ අවස්ථාවේ සැලසුම් කරන්නේ කොවිඩ් වංසගතයෙන් වැටුණු ආර්ථිකය ගොඩනගන්න. ඒ අනුව තමයි මුදල් ඇමතිතුමා කෙටි කාලීන සහ දිගු කාලීන සැලසුම් ඇතුළත් අයවැයක් මෙවර ඉදිරිපත් කළේ. ජනතාවගේ පැත්තෙන් සිදුවන ආර්ථීක හා සමාජයීය සංවර්ධනය රටට අවශ්යයයි. මේ අසීරු අවස්ථාවේ දී ඒ අයට නැගිටින්න පුළුවන් ආර්ථිකයක් ගොඩනඟන එක තමයි අපේ බලාපොරොත්තුව.
2019 අපි බාරගත්තේ කඩා වැටුණු ආර්ථීකයක් ඒක මතක් කරන්න ඕන. ඒ ආර්ථිකය ඔසවා තබන්න අපේක්ෂාව මෙවර අයවැය යෝජනාවල තියෙනවා. සුපුරුදු පරිදි තම තමන්ගේ දේශපාලනය වෙනුවෙන් කරන වාද විවාද කරනවා අපි දැක්කා. ඒ වුණත් විරුද්ධ පක්ෂය ඉදිරිපත් කරන යම් සාධනීය අදහස්වලටත් අපි සවන් දෙනවා. ඔබතුමන්ලා සාධනීය අදහස් ඉදිරිපත් කළොත් අපි එයට සවන් දෙන්න සූදානම්. අපි මේ වෙලාවේ සාමූහිකව රටේ අනාගතය වෙනුවෙන් තීන්දු තීරණ ගත යුතුයි. ජනතාව වෙනුවෙන් ඒ යුතුකම ඉටු කරන්න මේ උත්තරීතර පාර්ලිමේන්තුවේ සියලු ම මන්ත්රීවරුන්ට හැකියාව තිබෙනවා.
2022 වසර සදහා නව ව්යාපාර ලියාපදිංචි කරන ව්යවසායකයන්ගෙන් කිසිදු ලියාපදිංචි ගාස්තුවක් අපි අය කරන්නේ නැහැ. අපේ රටේ තරුණ තරුණයින්ට ආරාධනා කරනවා නව ව්යාපාරික අදහස්වලින් රටේ ආර්ථික සංවර්ධනය ගොඩනගන්න එකතු වෙන්න කියලා. ඒ වගේ ම විදේශීය විනිමය රටට ගෙන ඒමටත් දායක වෙන්න කිලා.
අපි ජනතාවට පොරොන්දුවක් දුන්නොත් ඒ පොරොන්දු ඉටුකළ යුතුයි. වසර 25කට ආසන්න කාලයක් නොවිසඳුණු ගුරු විදුහල්පති වැටුප් විෂමතාව මෙවර අයවැයෙන් විසඳන්න අපි කටයුතු කරමින් පවතිනවා.මෙවර අය වැයෙන් අධ්යාපනය වෙනුවෙන් වැඩිම මුදල් ප්රමාණය වෙන් කරලා තියෙනවා. අපි මේ හැම දේම කරන්නේ රටේ අනාගතය වෙනුවෙන්. අභියෝග හමුවේ රට ගොඩගැනීමට අප දරන වෙහෙසට ඔබ සියලු දෙනාගේම සහය ලබා දෙනු ඇතැයි අපි විශ්වාස කරනවා.
අපි විපක්ෂයේ කරන යෝජනා ඒ වගේ ම විවේචන සාවදානව අහගෙන හිටියා. සමහර විවේචන අසාධාරණයි. විවේචනවල සාධාරණයක් තියෙනම් ඒ විවේචන අපි පිළි අරගෙන ඒවා නිවැරදි කරන්න ඕනෑ ම වේලාවක අප සූදානම් බව මේ අවස්ථාවේදි මතක් කරනවා. ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථාව ගැන කථා කළා අපි දැන් කෙටුම් පතක් සකස් කරගෙන යනවා. ඒක පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රීවරුන් වෙත ඉදිරිපත් කරලා එය සාකච්ඡාවට ලක් කරන බව මතක් කරනවා. ඒ නිසා ඒ පිළිබඳව රහසිගතව අපි කටයුතු නොකරන බව තමුන්නාසේලාට මතක් කරනවා."

වසර එකහමාරකට අධික කාලයක් ක්‍රියාත්මක නොවු මුල් ළමාවිය සංවර්ධන මධ්‍යස්ථාන මේ වන විට ආරම්භ කර තිබේ. නාගරික පෙර පාසල් ධාරිතාවයෙන් සියයට 50 ක සහභාගිත්වය යටතේ පැවැත්වේ. මුල් ළමාවිය සංවර්ධනය පිලිබද ජාතික ලේකම් කාර්යාලයේ අධ්‍යක්ෂිකා නයනා ද සිල්වා මහත්මිය ජාතික ගුවන් විදුලියට සදහන් කලේ සෞඛ්‍ය මාර්ගෝපදේශ අනුව පෙර පාසල් අධ්‍යයන කටයුතු පැය 2 කට සීමා කර පවත්වාගෙන යන බවයි

2021 ගුවන් විදුලි රාජ්‍ය සම්මාන උළෙලේදි වැඩිම සම්මාන සංඛ්‍යාවක් ශ්‍රි ලංකා ගුවන්විදුලි සංස්ථාවට හිමිවෙයි. භාෂාත්‍රයම නියෝජනය වන ලෙස එම සම්මාන හිමිවිම විශේෂත්වයකි. සම්මාන ප්‍රදානෝත්සවය කොළඹ බණ්ඩාරනායක අන්තර්ජාතික සම්මන්ත්‍රණ ශාලාවේදි ඊයේ පැවැත්වුණේ රාජ්‍ය අමාත්‍ය විදුර වික්‍රමනායක මහතාගේ ප්‍රධානත්වයෙනි.

ප්‍රශස්ථ ඉංග්‍රිසි සම්මුඛ සාකච්ඡා වැඩසටහන සහ සාකච්ඡා වැඩසටහන වෙනුවෙන් ඉන්දිරා ප්‍රියදර්ශනි නවගමුව මහත්මිය සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබුවාය.

අඛණ්ඩව සිව් වන වරටත් ප්‍රශස්ථ සිංහල ප්‍රවෘත්ති ප්‍රකාශකට හිමි සම්මානය ඥාණින්ද්‍ර පෙරේරා මහතා හිමිකර ගත්තේය.

ප්‍රශස්ත බාහිර විස්තර කථක සහ ප්‍රශස්ත ගුවන් විදුලි සන්නිවේදක යන සම්මාන ද්විත්වයම හිමිකර ගත්තේ ගයාන් කෞෂාල් ජයවීර මහතා විසිනි.

ඉංග්‍රිසි මාධ්‍යයෙන් බාහිර විස්තර කථක සහ ඉංග්‍රිසි ප්‍රවෘත්ති වාර්තාව යන රාජ්‍ය සම්මාන ද්විත්වයම වෙනුවෙන් අංජනා ලියනාරච්චි මහත්මිය සම්මානයට පාත්‍රවුවාය.

හොදම සම්මුඛ සාකච්ඡා වැඩසටහන වෙනුවෙන් ආර් එච් නිර්මලා කාන්ති ද සිල්වා මහත්මිය සම්මානයෙන් පුදුම් ලැබු අතර සාකච්ඡා වැඩසටහන වෙනුවෙන් හිමි රාජ්‍ය සම්මානය දිනාගත්තේ අජිත් වසන්ත ඈපා මහතායි.

ආර් ඩි හිමානන්ද රාජපක්ෂ මහතා ප්‍රශස්ථ සංගීත වැඩසටහන වෙනුවෙන් වන සම්මානයට හිමිකම් කියු අතර ගුවන් විදුලි නාට්‍ය ශිල්පියා ලෙස හිලේරියන් පෙරේරා මහතා රාජ්‍ය සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබුවේය.

ප්‍රශස්ථ ගුවන් විදුලි නාට්‍ය ශිල්පිනියට හිමි සම්මානය මෙවර හිමිකරගත්තේ පි බි වත්සලා ශ්‍රිපාලි මහත්මියයි. හොදම ගුවන් විදුලි නාට්‍ය නිෂ්පාදනය වෙනුවෙන් වජිර ඉන්දික කරුණාසේන මහතා සම්මානයට පාත්‍රවිය.

ප්‍රශස්තතම ඉංග්‍රිසි ප්‍රවෘත්ති ප්‍රකාශිකාවට හිමි රාජ්‍ය සම්මානයට හිමිකම් කිමට සවුන්ති තවම් මෙනවිය සමත්වුවාය.

ප්‍රශස්ථ ගුවන් විදුලි දමිළ නාට්‍ය රචකයාට හිමි සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබුවේ ජමාල්ඩින් වහබ්දීන් මහතායි. ගුවන් විදුලි දමිළ සන්නිවේදිකා රාජ්‍ය සම්මානය නාගපුෂනි කරුප්පයියා මෙනවිය හිමිකර ගත්තාය. ප්‍රශස්ථ දමිළ සාකච්ඡා වැඩසටහන වෙනුවෙන් හිමි සම්මානය දිනාගැනිමට මොහොමදු අබුබකර් මොහොමදු රමීස් මහතා සමත්වු අතර ගුවන් විදුලි දමිළ නාට්‍ය ශිල්පිනිය ලෙස මෙවර රාජ්‍ය සම්මානයට පාත්‍රවුයේ කලිස්ටා ලුකස් මහත්මියයි.

ප්‍රශස්ථ ගුවන් විදුලි ඉංග්‍රිසි මාධ්‍ය සන්නිවේදිකා සම්මානය ශරිෆා තාහිර් මෙනවියට හිමිවුණි.

මෙවර ගුවන් විදුලි රාජ්‍ය සම්මාන උළෙලේ හොදම ගුවන් විදුලි ළමා නාට්‍ය ශිල්පියා වශයෙන් තිසරු විශ්ව තාරුක විීරක්කොඩි ශිෂ්‍යයා තේරි පත් වු අතර හොදම ගුවන් විදුලි ළමා නාට්‍ය ශිල්පිනිය ලෙස තේරීපත්වුයේ ශාමිණි විදර්ශනා මාතරආරච්චි ශිෂ්‍යාවයි.

2020 අධ්‍යයන වර්ෂයට අදාළව විශ්වවිද්‍යාල සඳහා සිසුන් ලියාපදිංචි කිරිම ලබන මස පළමු සතියේදි ආරම්භ වෙයි. ලබන වසරේ විශ්වවිද්‍යාලවලට ඇතුලත් කරගන්නා ශිෂ්‍ය සංඛ්‍යාව වැඩි කිරිමට ද අපේක්ෂිත බව විශ්වවිද්‍යාල ප්‍රතිපාදන කොමිෂන් සභාවේ සභාපති ජ්‍යෙෂ්ඨ මහාචාර්ය සම්පත් අමරතුංග මහතා පවසයි.

අයවැය විසර්ජන පනත් කෙටුම්පත පිළිබඳ දෙවනවර කියවීමේ ඡන්ද විමසිම පාර්ලිමේන්තුවේදී අද පස්වරුවේ පැවැත්වෙයි. ඡන්ද විමසිමේ අවස්ථාවේ මැති සබයේ රැදි සිටින ලෙස ආණ්ඩු පක්ෂයේ සහ විපක්ෂයේ සියලු මන්ත්‍රිවරුන්ට දැනුම්දී ඇත.

අයවැය විසර්ජන පනත් කෙටුම්පත දෙවනවර කියවීම සදහා අමාත්‍ය බැසිල් රාජපක්ෂ මහතා විසින් පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කරන ලද්දේ පසුගිය 12 වැනිදාය. අනතුරුව දෙවැනිවර කියවීමේ විවාදය ආරම්භ විය. අද විවාදයේ 07 වැනි දිනයයි. කාරක සභා අවස්ථා විවාදය හෙට සිට ආරම්භ වෙයි.

එය ලබන මස 10 වැනිදා දක්වා පැවැත්වෙන අතර අයවැය විසර්ජන පනත් කෙටුම්පත පිළිබඳ අවසාන ඡන්ද විමසිම ලබන මස 10 වැනිදා පැවැත්වෙයි.

මාස 6 ක පමණ කාලයකට පසුව දිවයිනේ පාසල්වල සියලු ශ්‍රේණිවල අධ්‍යයන කටයුතු අද සිට යළිත් ක්‍රියාත්මකයි. ඒ රජයේ සහ අනුමත පෞද්ගලික පාසල්වල 6, 7, 8, සහ 9 ශ්‍රේණිවල අධ්‍යයන කටයුතු අදින් ඇරඹීමත් සමගයි.

අද සිට දිවයිනේ සෑම පාසලකම අධ්‍යයන කටයුතු සාමාන්‍ය පරිදි සිදුකිරිමට අධ්‍යාපන අමාත්‍යංශය තීරණය කර ඇත. කොවිඩ් වසංගත තත්ත්වය හමුවේ සෞඛ්‍ය නිර්දේශ මත අදියර 4 ක් යටතේ පාසල් යළි විවෘත කිරිමට පියවර ගැණින.

සෞඛ්‍ය මාර්ගෝපදේශවලට යටත්ව අධ්‍යයන කටයුතු පවත්වාගෙන යන බව අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් මහාචාර්ය කපිල පෙරේරා මහතා පවසයි. පාසල්වල විෂය නිර්දේශවල කිසිදු වෙනසක් කර නැත. පාසල්වල සෞඛ්‍යාරක්ෂිත භාවය පිළිබඳ ගුරු දෙගුරුන් වැඩි අවධානයක් යොමු කිරීමේ අවශ්‍යතාවද අධ්‍යාපන ලේකම්වරයා පෙන්වා දෙයි.

මේ අතර, උණ, සෙම්ප්‍රතික්ෂාව වැනි රෝග ලක්ෂණ සහිත දරුවන් පාසල් යැවීමෙන් වලකින්නැයි සෞඛ්‍ය සේවා අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් වෛද්‍ය අසේල ගුණවර්ධන මහතා දෙමාපියන්ගෙන් ඉල්ලිමක් කරයි.

ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මැතිතුමන් ගත වූ දෙවර්ෂයක පාලන කාලය තුළ අභියෝග රැසක් හමුවේ අවම සම්පත් දායකත්වයකින් විශාල කාර්යභාර්යක් ඉටු කරමින් සිටි.

රට පුරා ක්‍රියාත්මක සියලු ව්‍යාපෘති ඇතුළුව පුළුල් කාර්යභාර්යක් සඳහා ජනාධිපති කාර්යාලය යටතේ වූ සමස්ත සේවක සහ වාහන සංඛ්‍යාව යහපාලන ආණ්ඩුව යටතේ වූ සේවක සහ වාහන සංඛ්‍යාව මෙන් තුනෙන් එකකි (1/3).

කරුණු එසේ තිබියදී නිවැරදි තොරතුරු හෝ සංඛ්‍යා ලේඛන අධ්‍යනයකින් තොරව පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී චන්දිම වීරක්කොඩි මහතා සිය කතාවක් මගින් ජනාධිපති කාර්යාලයේ වාහන භාවිතය සම්බන්ධයෙන් ඊයේ (19) දිනයේ පාර්ලිමේන්තුවේ කළ ප්‍රකාශය සාවද්‍ය මෙන්ම කරුණු අධ්‍යනයකින් තොරව කර ඇති බව තරයේ සඳහන් කළ යුතුව ඇත.

ජනාධිපතිවරයා අනුව යමින් ජනාධිපති කාර්යාලයේ සේවයේ නියුතු කිසිඳු නිලධාරියෙකු රථ පෙළපාළි භාවිත නොකරන බව වගකීමෙන් කිව යුතුය. එමෙන්ම බොහෝ නිලධාරීහු සිය නිලයට අයත් වාහනය ද නොගෙන රාජකාරීමය අවශ්‍යතාවය වෙනුවෙන් සංචිතයට අයත් වාහන අදාළ රාජකාරී කටයුත්ත සඳහා ම පමණක් යොදා ගනිති.

එම නිසා චන්දිම වීරක්කොඩි මහතා නිසි කරුණු අධ්‍යයනයකින් තොරව මෙලෙස වැරදිසහගත තොරතුරු ඉදිරිපත් කිරීම ඉතා කණගාටුදායක බව ජනාධිපති කාර්යාලය පෙන්වා දෙයි.

 
 

රාජ්‍ය සේවකයා හෝ රාජ්‍ය සේවය රටට බරක් යැයි මුදල් ඇමැති බැසිල් රාජපක්ෂ මහතා කිසිවිටෙකත් ප්‍රකාශ නොකළ බව ජනමාධ්‍ය ඇමැති, සම කැබිනට් ප්‍රකාශක ඩලස් අලහප්පෙරුම මහතා කියයි.

වසර ගණනාවක් පුරා පැවැති ආණ්ඩු ගත් වැරදි තීරණ නිසා රාජ්‍ය ආයතන ගැටලු රැසකට මුහුණ දී ඇති බව මුදල් ඇමැතිවරයා පෙන්වා දුන් බව ද ඇමැතිවරයා පවසයි.

ඇමැතිවරයා මේ බැව් පැවැසුවේ ඊයේ (16) පැවැති කැබිනට් මාධ්‍ය හමුවේදී, මාධ්‍යවේදියකු 'මුදල් ඇමැති බැසිල් රාජපක්ෂ මහතා රාජ්‍ය සේවයන් රටට බරක් යැයි ප්‍රකාශ කළේ ඇයි' ද යන්න සම්බන්ධයෙන් නැගු පැනයකට පිළිතුරු දෙමිනි.

සෑම ආණ්ඩුවක්ම අවිධිමත්ව මේරටට කළ වැරැද්දක් තිබෙනවා.දේශපාලන තීන්දු අරගෙන මනාපය වෙනුවෙන් කිසිඳු ඉවක් බවක්නැතිව රාජ්‍ය අංශය පුරවලා තිබෙනවා. එය පාපොච්චාරණයක් ලෙස සඳහන් කරන්න පුළුවන්. ජනමාධ්‍ය අමාත්‍යංශය යටතේ එක ආයතනයක් තිබෙනවා. 2016 වසරේ සේවක අතිරික්තයක් නිසා ස්වෙච්චාවෙන් ඉවත්වී යාමේ වැඩපිළිවෙළක් ක්‍රියාත්මක වුණත් 2021 වන විට තිබූ ආණ්ඩු විසින් තවත් 600ක් රැකියාවට බඳවා ගෙන තිබෙනවා. මේ වැනි සිද්ධි නිසා රාජ්‍ය සේවය තුළ ඇති ගැටලුයි මුදල් ඇමැතිවරයා පැහැදිලි කළේ.

මේ අවස්ථාවේදී තිබූ බරපතළම ගැටලුව වූයේ වසර 24 ක් පුරා නොවිසඳනු ගුරු-විදුහල්පති ගැටලුවයි.මේ ‍‍‍ඓතිහාසික වරැද්ද නිවැරදි කර ගන්න මෙවර අයවැයෙන් හැකි වුණා. සමස්ත රාජ්‍ය සේවයේම වැටුප් වැඩි නරන්න්ට හැකිනම් අප සතුටු වනවා. නමුත් කොවිඩ් වසංගතයනිසා රටට මුහුණ දී තිබෙන ගැටලුත් සමග එය ඉටු කරන්න්ට අසීරුයි'යැයි ද ඇමැතිවරයා මෙහිදී අවධාරනය කළේය

මෙරට මෑතකාලීන දේශපාලන ඉතිහාසය දෙස අවධානය යොමුකරනවිට 2005 යනු නිසැකවම සන්ධිස්ථානයකි. එම ජනාධිපතිවරණයෙන් එදා මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා බලයට පත් නොවන්නට අද අපට ඒකීය රාජ්‍යයක නිදහසේ හුස්ම ගන්නට නොහැකි බව ඒ වනවිටත් නිර්මාණයවී තිබූ තත්ත්වය විසින්ම පැහැදිලි කර දේ. එය එසේ නොවිණිනම් බෙදුම්වාදී යුද්ධය හේතුවෙන් තවත් ජීවිත දස දහස් ගණනක් විනාශ වී මේ රට බෙදුනු දේශයක් වන්නට බොහෝ ඉඩ තිබිණි. මහින්ද මහතා බලයට රැගෙන ආ ජනතාව එක හඬින් ඔහුගෙන් ඉල්ලා සිටියේද එක සිතින් ප්‍රාර්ථනා කළේද ත්‍රස්තවාදී මර බියෙන් තොර රටකි. එකී අපේක්ෂාව, ප්‍රාර්ථනාව ඉහළින්ම සපුරාලීමට මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාට හැකිවිය.

ළාබාලම පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරයා ලෙස වාර්තාවක් ද තබමින් 1970 දී සිය සක්‍රීය දේශපාලන ජීවිතය අරඹන මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා, ඉතාමත් ඉවසිලිවන්ත මෙන්ම විචිත්‍රවත් ඒ සමඟ අභියෝගාත්මක දේශපාලන ගමනක යෙදෙමින් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරයෙක් ලෙස, ඇමැතිවරයෙක්, විපක්ෂ නායක, අගමැති ආදී සෑම භූමිකාවක්ම පසුකර රාජ්‍ය නායකත්වයට පත්වූයේ පරිණත දේශපාලනඥයෙක් වශයෙනි. 2005 දී ඔහු බලයට පත්වීම වැලැක්වීමට කළ හැකි සියල්ල කළ බලවේග කීවේ ඔහුට රාජ්‍යතාන්ත්‍රික දැනුමක් නොමැති බවයි. ඔක්ස්ෆර්ඩ්, සෝබෝන් උපාධිධාරියකු නොවූ ඔහු උසස් අධ්‍යාපනය ලැබුවේද මෙරටදී වන අතර, ඉංගිරිසි දැනුමද ඇතැම් විචාරකයන්ගේ ප්‍රශ්න කිරීමට ලක්විය. බොහෝවිට මේ සියලු දෙනා සිතාමතා අමතක කළ හෝ ඔවුන්ට මඟහැරුණු කාරණය නම් ඔහුගේ දේශපාලන ජීවිතයේ මුල් උපතටත් පෙර අතීතයට දිගුවී තිබූ බවය. ඒ වනවිටත් ඔහු පරිණත දේශපාලනඥයෙක්ව සිටි බවය.

2005 වන විට ‘අන්තර්ජාතික ප්‍රජාව’ ලෙස තමන් හඳුන්වාගත් බලවත් රටවල් අතළොස්සක් මෙරට අභ්‍යන්තර ගැටලුවට තීරණාත්මක ලෙස මැදිහත්වෙමින් සිටි අයුරු නොරහසකි. රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන ද ඔවුන්ගේ වුවමනාකම් වෙනුවෙන් මෙහෙයවමින් තිබූ අතර හමුදා ප්‍රධානියෙක් පත් කිරීම පවා එම බලපෑම්වලට යටනොවෙමින් කළ නොහැකි තත්ත්වයක් තිබිණි. අවි බලය අතින් මෙන්ම අන්තර්ජාතික වශයෙන් ලද සහයෝගය ද, ආධාර, අනුබල ද සමඟ එල්.ටී.ටී.ඊ. යට යම් පිළිගැනීමක් ද ලැබී තිබිණි. ඒ වන විට ශ්‍රී ලංකාව සිටියේ දශක දෙකහමාරක කාලයක් තිස්සේ ඇදෙමින් ගිය බෙදුම්වාදී, ත්‍රස්තවාදී යුද්ධයකින් බලවත් සේ පීඩාවට පත්වය. රටේ ඉදිරි ගමන දශක ගණනාවකින් ආපස්සට හැ‍රවී තිබූ අතර, අනාගතය අවිනිශ්චිත විය. මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා හමුවේ තිබුණේ විකල්ප දෙකකි. පළමුවැන්න, එල්. ටී. ටී. ඊ. බෙදුම්වාදීන්ගේ වුවමනාවට ඉඩදෙමින් නිහඬවීමය. දෙවැන්න, එල්.ටී.ටී.ඊ. බෙදුම්වාදී ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීම සඳහා මිලිටරිමය ක්‍රියාමාර්ගයකට අවතීර්ණ වීමය. සාම වෙළෙන්දන් මෙන්ම “අන්තර්ජාතික ප්‍රජාවගේ” ද වුවමනාව වූයේ ඔහු පළමු විකල්පය තෝරා‍ගනු දැකීමය. එසේ වුවද, ඉතාමත් නිවැරදිව ඔහු ‍තෝරාගත්තේ වඩාත් අසීරු දෙවැනි විකල්පයයි.

මහින්ද මහතා බලයට පත්වන විට ඔහුට එරෙහිව සිටි දෙස් - විදෙස් බලවේග හඬනඟන්නට වූයේ ඔහු ‘යුදවාදියෙක්’ බව කියමිනි. එසේ වුවද, බලයට පත්වූ විගස සිය පූර්වගාමීන් මෙන්ම මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාද ජාතික ප්‍රශ්නය යනුවෙන් හඳුනාගත් ගැටලුව විසැඳීම සඳහා පළමුව තෝරාගත්තේ සාකච්ඡාමය මාවතයි. එහිදී ඔහු සෙසු නායකයන්ට වඩා වෙනස්වූයේ එල්.ටී.ටී.ඊ. යේ ක්‍රියාකලාපය පිළිබඳ අවබෝධයකින්ම යුතුව ඊට ප්‍රවේශ වූ බැවිනි. සාම කාක්කන් කැපූ බොරු වළවල්වල ඔහු වැටුණේ නැත. එල්. ටී. ටී.ඊ. ය ලෝකය හමුවේ සිය සුපුරුදු පිළිවෙත ප්‍රදර්ශනය කරමින් මාවිල්ආරු සොරොව්ව වසා දමා අහිංසක මිනිසුන්ට ජල අයිතිය ද අහිමිකළ විට, එල්.ටී.ටී.ඊ. යට සුපුරුදු බසින් ප්‍රතිචාර දැක්විය යුතු බව ඔහු තීරණය කළේය. ඒ වන විට මරාගෙන මැරෙන බෝම්බවලට රණවිරුවන් මෙන්ම සාමාන්‍ය ජනයාද ගොදුරුවෙමින් තිබිණි. කැබිතිගොල්ලෑවේ ඛේදවාචකය හමුවේ එහි ගිය ජනාධිපතිවරයා මේ විනාශයට තිත තබන්නට අදිටන් කර ඇති සෙයක් පෙනිණි. ත්‍රස්තවාදීන්ගෙන් පළමුව නිදහස් කර ගත්තේ නැඟෙනහිරය. වන්නි මානුෂීය මෙහෙයුම පෙරට ඇදුණේ එල්.ටී.ටී.ඊ. යට සිය බළකොටු එකින් එක අහිමි කරමිනි. ඊළාම් දේශයේ සිහින අගනුවර වූ කිලිනොච්චිය ද හමුදාව අතට පත්විය. යුද්ධයේ තීරණාත්මක අවදිය වනවිට ජාත්‍යන්තර බලපෑම් ද උත්සන්න විය. බ්‍රිතාන්‍ය විදේශ ලේකම් ඩේවිඩ් මිලිබෑන්ඩ් සහ ප්‍රංශ විදේශ අමාත්‍ය බර්නාඩ් කුෂ්නර් මෙරටටම පැමිණියහ. අවසන් මොහොතේ හෝ මානුෂීය මෙහෙයුම නතර කර ගැනීම ඔවුන්ගේ අභිප්‍රාය වූ බව පැහැදිළි කාරණයකි.

විදෙස් බලවතුන්ගෙන් එල්ලවූ පීඩනය රාජ්‍ය නායකයා ලෙස දරාගනිමින් සේනාධිනායකයා ලෙස ඔහු යුද්ධයට අණ දුන්නේය. ඒ පීඩනය යුද බිමේ සටන්කරමින් සිටි සෙබළාගේ හිස මතට මුදාහැරියේ නැත. සෙබළාගේ චිත්ත ධෛර්යය බිඳවැටීමට ඉඩහැරියේ ද නැත. “අපි වෙනුවෙන් අපි” වැනි ක්‍රියාන්විතයන් මඟින් රණවිරු චිත්ත ධෛර්යය මෙන්ම අභිමානය ඔසොවා තැබීම මෙන්ම ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීමේ මෙහෙයුම වෙනුවෙන් ජන මනස ඒකාග්‍ර කිරීම සහ ජන බලය පෙළගැස්වීම ද සිදුවිය. සේනාධිනායකයාගේ නියෝගය ක්‍රියාත්මක කරමින් ආරක්ෂක ලේකම් ගෝඨාභය රාජපක්ෂ ප්‍රමුඛ ත්‍රිවිධ හමුදාපතිවරුන්ගේ නායකත්වය යටතේ එම රණවිරුවෝද පොලිසිය හා සිවිල් ආරක්ෂක බළකායන්වල රණවිරුවෝ ද ජීවිත පරිත්‍යාගයෙන් යුතුව රටට සාමය දිනාදීමට කැපවූහ. තිස් අවුරුද්දක් තිස්සේ ඇදෙමින් ගිය යුද්ධයත් මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා බලයට පත්වී වසර තුනහමාරකින් අවසන් කෙරුණේ, මවුබිමට විජයග්‍රහණය අත්කර දෙමිනි. මේ රටේ සියලු ජනකොටස්වලට සාමයෙන්, සමගියෙන් යුතුව ජීවත්වීමට හැකි මරබියෙන් තොර පරිසරයක් ගොඩනැඟුණේ එතැන්සිටය.

ත්‍රස්තවාදය පරාජය කරමින් ශ්‍රී ලංකාව ලැබූ ජයග්‍රහණය ලොවට ආදර්ශයක් මෙන්ම පාඩමක් ද විය. එය බොහෝ රටවල ඇගයීමට ලක්වූ කාරණයක්ද විය. මෙම ජයග්‍රහණයට හේතුවූ එක් තීරණාත්මක සාධකයක් නම් ඉන්දීය සාධකය සහ අනෙකුත් ජාත්‍යන්තර සාධක නිවැරදිව හා උපායමාර්ගිකව කළමනාකරණය කිරීමට මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයා සමත්වීමය. මේ කාරණය පමණක්ම වුවද 2005 දී ඔහු බලයට පත්වනවිට රාජ්‍යතාන්ත්‍රික දැනුමක් නොමැති බවට ගොඩනැඟූ ප්‍රවාදයට පිළිතුරු ලෙස ප්‍රමාණවත් වනු ඇත. එකී යුද ජයග්‍රහණය ලැබුවේ ‍අමෙරිකාව යුරෝපා සංගමය වැනි රටවල් ශ්‍රී ලංකාවට යුද ආධාර ලබාදීමෙන් වැළැකී සිටි, ඉන්දියාව පවා ප්‍රහාරාත්මක අවි ලබා නොදුන් පසුබිමකය. එහිදී අපට ශක්තියක් වූයේ, චීනය, රුසියාව, පාකිස්තානය වැනි සමීප මිතුරු රටවල්ය. යුද්ධය නිමා කිරීමේදී ඉතිහාසයේ අන් අවස්ථාවලට වඩා වෙනස්ව ඉන්දියාව සමඟ අන්‍යෝන්‍ය අවබෝධයකින් කටයුතු කළ හැකි විය. මේ සෑම තත්ත්වයක්ම නිවැරදිව කළමනාකරණය කර ගැනීමට මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාට හැකිවීම මෙන්ම ආරක්ෂක ලේකම්වරයා තුළ තිබූ උපායමාර්ගික ඥානය ද යුද ජයග්‍රහණයේ තීරණාත්මක සාධකය.

ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීම සඳහා හමුදාමය ක්‍රියාදාමය ඉදිරියට ගෙනයන බව ලෝකය හමුවේ කියන්නට තරම් ප්‍රබල පෞරුෂයක් ජනාධිපතිවරයාට තිබිණි. 2009 මැයි 19 වැනිදා එල්.ටී.ටී.ඊ. ත්‍රස්තවාදය තීරණාත්මක ලෙස පරාජය කරමින් ලැබූ ජයග්‍රහණයත් සමඟම එය නොරිසි වූ එය හමුවේ කෝපයට පත්වූ, පෙර කී ‘අන්තර්ජාතික ප්‍රජාව’ ජනාධිපතිවරයාට, ආරක්ෂක ලේකම්වරයාට සහ රණවිරුවන්ට යුද අපරාධ චෝදනා නඟන්නට විය. ජිනීවාහි එක්සත් ජාතීන්ගේ මානව හිමිකම් කවුන්සිලය හමුවේ අභූත, අසත්‍ය චෝදනා නඟමින් සත්‍ය විකෘති කරමින් ශ්‍රී ලංකාවට දඬුවම් කිරීමට ප්‍රයත්න දැරීය. යුද්ධය නිමවී 12 වසරක් ගෙවී ඇතත් අදටද ඔවුන් එම ප්‍රයත්නය අත්හැර දමා නැත. යුද්ධයක් නිමාකර සියලු මිනිසුන්ගේ ජීවිත අයිතිය සුරැකීම, මානව හිමිකම් ‍චෝදනා ලබන්නට තරම් වරදක් වී තිබේ. ඕනෑම යුද්ධයකදී මානව හිමිකම් උල්ලංඝනය විය හැකිය. එහෙත් සිතාමතාම කළ සමූල ඝාතන, සිවිල් වැසියන් ඉලක්ක කර පහර දීම ශ්‍රී ලංකා හමුදාව අතින් සිදුවූ බවක් කිව නොහැකිය. එදා නන්දිකඩාල් කලපුවේදී දියත්වූ ප්‍රාණඇපකරුවන් බවට පත්ව සිටි දෙමළ වැසියන් දස දහස් සංඛ්‍යාත පිරිසක් නිදහස් කරගැනීමේ මානුෂීය මෙහෙයුම ලෝක යුද ඉතිහාසයට පවා එක්වන්නකි. 

මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයා මුහුණ දුන්නේ රට තුළ ත්‍රස්තවාදී බෙදුම්වාදී අභියෝගයට පමණක් නොවේ. ගෝලීය අර්බුද වශයෙන් ප්‍රකාශයට පත්වූ ලෝක මූල්‍ය හා ආර්ථික අර්බුදය, ලෝක ආහාර අර්බුදය, ලෝක බලශක්ති අර්බුදය වැනි අසීරු හා සංකීර්ණ අර්බුද හමුවේ විචක්ෂණශීලී ලෙස කළමනාකරණය කිරීමට මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාට හැකිවිය.

ලෝක ආර්ථික අර්බුදය හමුවේ රටවල ආර්ථිකයන් කඩාවැටෙද්දී, දෙදරා යද්දි මෙරට ආර්ථිකය ද රැකගනිමින් සංවර්ධනය කරා රට මෙහෙයවීමට ඔහු සමත්විය. ත්‍රස්තවාදය නිමාකර වේගයෙන් පෙරට ඇදෙමින් තිබූ රට යළි ප්‍රපාතයට තල්ලු කිරීමේ කුමන්ත්‍රණකාරී වෑයම 2010 ජනාධිපතිවරණයේදී දිගහැරිණි. 2005 දී මහින්ද රාජපක්ෂ යුදවාදියෙක් බව කී ඔහුට ඒකාධිපතියෙක් යැයි චෝදනා කළ දෙස්, විදෙස් බලවේගම මෙවර හිටපු හමුදාපති සරත් ෆොන්සේකා, මහින්දගේ ප්‍රතිවාදියා ලෙස ජනාධිපතිවරණ සටන් බිමට රැගෙන ආවේය. රටේ ජනතාව බුද්ධිමත්ව ක්‍රියා කළ බැවින් එම කුමන්ත්‍රණකාරී ප්‍රයත්නය ද පරාජය කළ හැකිවූ අතර, මහින්ද මහතා දෙවැනි වරට ජනාධිපති ධුරයට පත්වූයේ 58% කට ආසන්න ජනවරමකිනි. 2010 – 2014 වකවානුවේදී තිස් අවුරුද්දක් පිටුපසට ගිය සංවර්ධනය වේගවත්ව පෙරට ගැනිණි. පහළ මැදි ආදායම් ලාභී රටක් ලෙස ශ්‍රී ලංකාව ඉදිරියට ආවේ. ජනතාවගේ ආර්ථික හා ජීවන තත්ත්වය ද ඉහළට ඔසොවමිනි.

 

මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාගේ දෙවැනි ධුර කාලය ඇරැඹී තෙවසරක් ගතවන විට 22 වැනි පොදුරාජ්‍ය මණ්ඩලීය රාජ්‍ය නායක සමුළුව ශ්‍රී ලංකාවේදී පැවැත්විණි. සාමාජික රටවල් 53 රාජ්‍ය නායකයන්ට හා එම දූත පිරිස්වලට සත්කාරකත්වය ලබාදෙමින් එවර සභාපතිවරයා ලෙස මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා එම අභියෝගාත්මක භූමිකාව සාර්ථකව ඉටුකළේය. සමුළුව මෙරට දී පැවැත්වීම කඩාකප්පල් කිරීමේ ප්‍රයත්න දියත්වූ බව ජාත්‍යන්තර මාධ්‍ය වාර්තා කර තිබිණි. රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික හා උපායමාර්ගික දක්ෂතා හේතුවෙන් එම ප්‍රයත්න බිඳ වැටිණි.

මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා ශ්‍රී ලංකා - පලස්තීන මිත්‍ර සංගමය ගොඩනැඟුවේ 1975 දී, තරුණ මන්ත්‍රීවරයෙක්ව සිටියදීය. තිස් අවුරුද්දකට වැඩි කාලයක් පලස්තීනයට ලබාදුන් සහාය අගය කරමින් හා ඊට ගරු කරමින් පලස්තීනය සිය ඉහළම සම්මානය වන “පලස්තීන තරුව” මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාට පුද කළේ 2014 වසරේදීය. ඊට පෙර 2008 වසරේදී රමල්ලා නගරයේ බෙටුනියාහි මාවතක් “මහින්ද රාජපක්ෂ මාවත” යනුවෙන් නම් කරමින් ද පලස්තීනය එතුමන්ට ප්‍රතිචාර දැක්වීය. ජිනීවාහිදී ශ්‍රී ලංකාවට එල්ලවූ අභූත චෝදනා හමුවේ මෙරට අවංක මිතුරන් වන රටවල් අප වෙනුවෙන් පෙනී සිටියහ. ශ්‍රී ලංකාව අනුගමනය කරන නොබැඳි මධ්‍යස්ථ විදෙස් පිළිවෙත ඊට බලපෑ ප්‍රධාන කාරණයකි. ඇතැම් පාලනතන්ත්‍ර යටතේ එය වෙනසට ලක්විය.

2005 මෙන්ම 2010 දී පරාජය කළ බලවේග 2015 දී ජයගත්තේ මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයා ප්‍රමුඛ රටට හිතැති කඳවුර එම ජනාධිපතිවරණයෙන් පරාජය කරමිනි. එකී බලවේග එවර ‘පොදු අපේක්ෂක’ ජවනිකාවක් දියත් කළ අතර, ‘යහපාලනයක්’ ගැන සිහිනය රට හමුවේ තැබීය. මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයා පරාජය කිරීම සඳහා දියත්වූයේ ඇමෙරිකාව ප්‍රමුඛ බලවත් රටවල ‘රෙජිම් චේන්ජ්’ වැඩපිළිවෙළයි. ඊට ඔවුන් මුදල් යොදවා ඇති ආකාරය එම මූලාශ්‍රවලින්ම පසුව අනාවරණය විය. එවක අමෙරිකා රාජ්‍ය ලේකම් ජෝන් කෙරී වැනි අය ශ්‍රී ලංකාවේ 2015 වෙනස කළ හැටි කතාකර තිබේ. ‘වෙනසත්’ සමඟ රට ප්‍රපාතයටම ගමන් කළේය. යුද්ධය නිමාවී දශකයක් මරබියෙන් තොරව ජීවත්වූ රටක පාස්කු ඉරිදා මිලේච්ඡ අන්තවාදී ත්‍රස්තවාදී ප්‍රහාරය සිදුවිය. රට යළි අඳුරු, අස්ථාවර යුගයකට ගමන් කරමින් තිබිණි

‘වෙනස’ වෙනස් කළ යුතු බව රටේ ජනතාවට අවබෝධ වී තිබුණේ වෙනස කර මසක්, දෙකක් ගතවනවිටමය. එලෙස ගොඩනැඟුණු ජනබලය 2019 ජනාධිපතිවරණය වෙනුවෙන් හිටපු ආරක්ෂක ලේකම් ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා රැගෙන ඒමට සමත්විය. එය වැළැක්වීම සඳහා ද පෙර කී බලවේග නොගත් වෑයමක් නැත. ද්විත්ව පුරවැසිභාවයක් ගැන කතා හා චෝදනා ද මඩ අවලාද හා අසත්‍ය ප්‍රචාර ද, පළිගැනීම් ද කෙළවරක් නැතිවිය. ඒ සියල්ල ව්‍යර්ථ වන බව පෙනෙන විට 2005 දී මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාට කී අයුරින්ම ගෝඨාභය යුදවාදියෙක් බව කීවේය. ඒකාධිපතියකු බිහිවනු ඇතැයි මත වැපිරූහ. රටට සතුරු විදෙස් බලවේග යුද අපරාධකරුවකු යැයි කියමින් රට ලබන ඊළඟ ජයග්‍රහණය වැලැක්වීමට නොගත් වෑයමක් නැත. එසේ වුවද, එවරද රටට සතුරු බලවේග පරාජය කිරීමට මේ රටේ බහුතර මිනිසුන්ට හැකියාව ලැබිණි. මැතිවරණ ඉතිහාසයේ වාර්තාගත ජයක් 69 ලක්ෂයක ජනවරමක් ලබමින් ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා ජනාධිපති ධුරයට පත්වූයේ දෙවසරකට පෙරදීය.

දස වසරකට පෙර ඔහු ත්‍රස්තවාදය පරාජය කිරීමේ අභියෝගයට මුහුණ දුන්නේ සිය සොහොයුරු මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාගේ නායකත්වය යටතේය. තමන් වෙත පැවැරුණු කාර්යභාරය බිඳකුදු නොපිරිහෙළා ඉටුකිරීමට එදා ඔහු සමත්විය. මෙදා ඔහු රට තුළ පමණක් නොව ගෝලීය වශයෙන් බලපවත්නා වසංගත අභියෝගයකට මුහුණ දෙන්නේ රාජ්‍ය නායකයා වශයෙනි.

කොවිඩ් - 19 වසංගතය වාර්තා වන විට ගෝඨාභය රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයා බලයට පත්වී දෙමසක් ගතවූවා පමණි. එදා මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයා සහ ගෝඨාභය රාජපක්ෂ ආරක්ෂක ලේකම්වරයා හමුවේ මහා අභියෝග තබමින් රටවැසියා අපේක්ෂා කළේ ත්‍රස්තවාදයෙන් නිදහස් රටකි. අද ගෝඨාභය රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයා සහ අගමැති මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාගේ රටවැසියන් අපේක්ෂා කරන්නේ දරුණු ගෝලීය වසංගතයකින් මෙන්ම ජාතික ව්‍යසනයකින් නිදහස් වූ රටකි. එය තනිකරම රට තුළ තත්ත්ව පාලනය කරමින් කළ නොහැක්කක් වීම අභියෝගාත්මකය. එසේ වුවද කළ නොහැක්කක් නොමැත යන්න සිත්හි දරාගනිමින් ඔවුහු මේ අභියෝගයට ද මුහුණ දී සිටිති. වසංගතය පාලනය කිරීමේදී ගත හැකි හොඳම මඟ ලෙස පෙනෙන එන්නත්කරණ ඉලක්ක සපුරාගැනීමේදී ශ්‍රී ලංකාව සිටින්නේ ඉතා ඉදිරියෙනි. ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය අපේක්ෂා කළ කාලයටත් පෙර ‍ශ්‍රී ලංකාව එම ඉලක්ක සපුරා ඇත්තේ ජනගහනයෙන් 60% ඉක්මවා එන්නත්කරණය සම්පූර්ණ කරමිනි.

වසංගතය පරාජය කිරීම වෙනුවට රට පරාජය කිරීම විපක්ෂයේ සහ රටට සතුරු බලවේගවල වුවමනාව බව සුපැහැදිලිය. එම සැබෑ වුවමනාව සඟවමින් සිය න්‍යාය පත්‍රය දිගහැරිය ද එකී බලවේගවල අතීත හැසිරීම කියවා ගන්නා විට එම ප්‍රයත්නය බිඳවැටේ. වසංගතයට එරෙහිව සෞඛ්‍ය මාර්ගෝපදේශවලට අනුගතව සිටීමට ජනතාව පෙළගැස්වීම වෙනුවට ජනාධිපතිවරයාට සහ ආණ්ඩුවට එරෙහිව සිය අනුගාමිකයන් පෙළගැස්වීමට එම බලවේගවලට වුවමනාවී තිබේ. පක්ෂ - විපක්ෂ මෙන්ම රටවැසි සැවොම එකාවන්ව වසංගතය පරාජය කිරීමට පෙළගැසිය යුතු වුවද දේශපාලන උන්මත්තකභාවය, වෛරය, ද්වේෂය, ක්‍රෝධය විසින් පොදුජන අභිලාෂ දෙවැනිතැනට ඇද දැමීමට දරන ප්‍රයත්නය පැහැදිළිය.

වසංගතයේ පළමුවටය අතිශය සාර්ථකව පාලනය කිරීමට ගෝඨාභය රාජපක්ෂ ජනාධිපතිවරයාගේ නායකත්වය යටතේ රජයටත් මෙරට සෞඛ්‍ය හා ආරක්ෂක අංශවලටත් හැකිවිය. එම දෙවැනි, තෙවැනි වට වඩාත් අභියෝගාත්මක වුවද ඒවාද පාලනය කිරීමට හැකිවූ බව මධ්‍යස්ථව කල්පනාකරන ඕනෑම අයෙකුට පෙනෙනු ඇත. එන්නත්කරණ ඉලක්ක ජය ගැනීමේදී චීනය, රුසියාව, ඉන්දියාව, අමෙරිකාව ආදී රටවලින් එම එන්නත් ලබාගනිමින් ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානයේ ද මගපෙන්වීම හා සහාය මත ක්‍රියාකරමින් මනා රාජ්‍යතාන්ත්‍රික භාවයකින් කටයුතු කිරීමට ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා සමත්ව සිටී. 

මේ අතරවාරයේම ජිනීවා අභියෝගයට ද මුහුණදීමට ඔහුට සිදුවිය. සැබෑ චිත්‍රය ලෝකය හමුවේ පෙන්වීමට වෑයම් කරන අතරම සෞභාග්‍යයේ දැක්ම සිය ප්‍රතිපත්තිමය වැඩපිළිවෙළ වත්මන් රජයේ ප්‍රතිපත්තිය යථාර්ථයක් කිරීමට ජනාධිපතිවරයා ද, අගමැතිවරයා ද කැපවී සිටී. මේ වන විට රට හමුවේ ඇති කොවිඩ් අභියෝගය පමණක් නොව ගෝලීය වශයෙන් දැනෙමින් ආර්ථික අභියෝගය ඇතුළු සෙසු අභියෝග ද සාර්ථකව කළමනාකරණය කිරීමට මෙකී සුසංයෝගය සමත් වනු ඇති බව නිසැකය. අසත්‍ය ප්‍රචාර, මඩගැසීම්, අවලාද, වෛරීසහගත ප්‍රයත්න වැනි සියල්ල හමුවේ වුවද, එදා ත්‍රස්තවාදය පරාජය කළ වත්මන් නායකයෝ රට පෙරට ගෙනයනු ඇත. රටට සුබ අනාගතයක් උදාකරනු ඇත. සෞභාග්‍යවත් දේශයක් නිර්මාණය කරනු ඇත. ඒ ගමනේදී රටට ආදරය කරන මිනිසුන් හෙට සිටිනු ඇත්තේ ද එකී නායකත්වය සමඟය.

වයස අවුරුදු 60ට වැඩි ජනතාවට බුස්ටර් එන්නත හෙවත් 3 වන මාත්‍රාව එන්නත් කිරීම අද සිට ඇරඹෙයි. දෙවන මත්‍රාව එන්නත් කර මාස 3 ක් සම්පුර්ණ වු අයට පළමු මාත්‍රාව ලෙස කුමක් එන්නත් කර ඇතත් 3 වන මාත්‍රාව එන්නත් කරගත හැකි බව රාජ්‍ය ඇමති මහාචාර්ය චන්න ජයසුමණ මහතා පාර්ලිමේන්තුවේදී ඊයේ පැවසීය. මේ වනවිට පාසල් සිසුන් ලක්‍ෂ 10 ක් එන්නත්කරණයට ලක්කර අවසන්ය. ඊයේ වනවිට සෞඛ්‍ය හා ආරක්‍ෂක අංශවල ඉදිරි පෙ සේවයේ නියුතු එක්ලක්‍ෂ 20 දහස් 480 දෙනෙකුට 3 වන මාත්‍රාව එන්නත් කර තිබිණි. 3 වන මාත්‍රාව එන්නත් කිරීම ආරම්භ කර ඇත්තේ රටවල් කිහිපයක් පමණි. මෙරට ජනතාවට 3 වන මාත්‍රාව එන්නත් කිරීමට ලැබීම සැබැවින්ම ජයග්‍රහණයක් බව රාජ්‍ය ඇමති මහාචාර්ය චන්න ජයසුමණ මහතා පැවසීය.

රාජ්‍ය මාධ්‍ය නූතනත්වයේ අභියෝග භාරගෙන ඉදිරියට යා යුතු බවත් එසේ නූතන දර්ශක භාවිතා නොකර සංවර්ධන පුවත් මගින් පමණක් රාජ්‍ය නාලිකා වලට ඉදිරියට යා නොහැකි බව ජනමාධ්‍ය අමාත්‍ය ඩලස් අලහප්පෙරුම මහතා පැවසීය

අමාත්‍යවරයා මේ බව පැවසුවේ, ලක්හඬ ගුවන් විදුලි නාලිකාවේ 25 වැනි සංවත්සරය නිමිත්තෙන් පසුගිය (15) පැවති සැමරුම් උත්සවයට එක්වෙමිනි.

මෙහිදී වැඩිදුරටත් අදහස් දැක්වූ අමාත්‍ය ඩලස් අලහප්පෙරුම මහතා මෙසේ ද පැවසීය.


“ආයතනයක, පවුලක, දේශපාලනඥයකුගේ, කලාකරුවකුගේ වසර 25ක සැමරුම, නැතිනම් රිදී ජුබිලිය සමරන ක්‍රමවේද රාශියක් තිබෙනවා. රටේ ප්‍රධාන නාලිකාවක් විදියට ලක්හඬ 25 වන සංවත්සරය සැමරිය යුතු ආකාරය ගැන මගේ යෝජනාව ඔබට ඉදිරිපත් කළොත් එහි ක්‍රමවේද තුනක් තිබෙනවා. ඉන් පළමුවැන්න ඉතිහාසයට ගරු කිරීමයි. දෙවැන්න වර්තමානගේ ගැටලු හඳුනාගැනීමයි. තුන්වැන්න අනාගතය වෙනුවෙන් ඒ අභියෝගය භාරගැනීම සහ අභියෝගයට ප්‍රේම කිරීමයි. වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන් සැමරීමක් කළ හැක්කේ මේ අදියර තුන හරහා පමණයි.”

ජනමාධ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් ජගත් පී. විජේවීර, ලක්හඬ නිර්මාතෘ නිව්ටන් ගුණරත්න, ස්වාධීන රූපවාහිනී මාධ්‍ය ජාලයේ සභාපති, සුදත් රෝහණ ඇතුළු පිරිසක් මෙම අවස්ථාවට එක්ව සිටියහ.

 

ශ්‍රී ලංකාවේ සමාජ ආර්ථික සංවර්ධන අවශ්‍යතා වෙනුවෙන් සිය සහාය දෙන බව ජපාන අන්තර්ජාතික සහයෝගිතා ආයතනයේ (JICA) දකුණු ආසියානු කලාපීය අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් සකමොතො තකෙමා මහතා (Sakamoto Takema) ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මැතිතුමා සමග පවසයි.

සකමොතො තකෙමා මහතා අද (16) පෙරවරුවේ ජනාධිපති මන්දිරයේ දී ජනාධිපතිතුමා හමු වූ අවස්ථාවේ මේ බව පැවසීය.

නාගරික සංවර්ධන අමාත්‍යාංශයේ ලේකම්වරයාව සිටියදී තමන්ට “ජයිකා” ආයතනය සමග එක්ව සංවර්ධන ව්‍යාපෘති රැසක් සාර්ථකව ක්‍රියාවට නැංවීමට හැකි වූ බව ජනාධිපතිතුමා සිහිපත් කළේය.

1965 වසරේ සිට සංවර්ධන ව්‍යාපෘති 120ක් සඳහා ජපාන අන්තර්ජාතික සහයෝගිතා ආයතනය දායකත්වය ලබාදී තිබේ. ණය පැකේජ, ව්‍යාපෘති ප්‍රදාන, ව්‍යාපෘති නොවන ප්‍රදාන ඇතුළු විවිධ ණය යෝජනා ක්‍රම යටතේ ඊට ලබාදී ඇති මුදල ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 8829කි.

වර්තමානයේ “ජයිකා” ආධාර යටතේ සංවර්ධන ව්‍යාපෘති 14ක් දිවයින පුරා ක්‍රියාත්මක වේ. බලශක්ති, ජල සැපයුම් හා ජලාපවහන, වරාය, ප්‍රවාහන, සෞඛ්‍ය, විදුලි සංදේශ සහ ග්‍රාමීය සංවර්ධන අවශ්‍යතා වෙනුවෙන් වූ මෙම සංවර්ධන ව්‍යාපෘති වෙනුවෙන් ලබාදී ඇති සහනදායී ණය මුදල ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 2500කි.

මේ වන විට ක්‍රියාත්මක සංවර්ධන ව්‍යාපෘතිවල ප්‍රගතිය පැහැදිලි කළ ජනාධිපතිතුමා කෘෂිකර්ම, නිපුණතා සංවර්ධන, සෞඛ්‍ය, වාරිමාර්ග යන ක්ෂේත්‍ර වෙනුවෙන් ඉදිරි වසර සඳහා “ජයිකා” සහාය අපේක්ෂා කරන බව පැවසීය.

ජනාධිපති ලේකම් පී.බී. ජයසුන්දර, ශ්‍රී ලංකාවේ ජපාන තානාපති හිඩෙකි මිෂුකොෂි
(Hideaki Mizukoshi), ජපාන අන්තර්ජාතික සහයෝගිතා ආයතනයේ මෙරට නියෝජිත යමදා තෙත්සුයා (Yamada Tetsuya) යන මහත්වරු මෙම සාකච්ඡාවට එක්ව සිටියහ.

logo20190228 1

163, ඇසිදිසි මැඳුර, කිරුළපන මාවත, පොල්හේන්ගොඩ, කොළඹ 05

011-2513 459, 011-2513 460,
011-2512 321, 011-2513 498

.

.


facebook
twitter