කොළඹ හා අවට ප්රදේශවල පවතින මාර්ග තදබදය නිරන්තරයෙන් කතාබහට ලක්වන මාතෘකාවකි. දිනකට දිවයිනේ නන් දෙසින් කොළඹට ඇතුළුවන රථවාහන සංඛ්යාව ලක්ෂ 10ක් පමණ ය. ආසියානු සංවර්ධන බැංකුව සඳහන් කරන්නේ කොළඹ යනු දකුණු ආසියාවේ වැඩිම මාර්ග තදබදයක් ඇති ප්රධාන නගරයක් බවයි. සංවර්ධිත රටවල මාර්ග තදබදය අවම කිරීමට යොදා ඇත්තේ පොළොව යටින් දිවෙන මෙට්ට්රෝ කෝච්චිය තායිලන්තයේ පොළොව උඩින් සැකසුණු දුම්රිය මාර්ග මඟින් තදබදය අවම කිරීමට යොදා ගෙන ඇත. එසේම සිංගප්පූරුව ඇතුළු බොහෝ රටවල මාර්ග තදබදය අවම කිරීමට යොදාගෙන ඇත්තේ Park and Ride ක්රමයයි. චීනයේ සහ ජපානයේ ද මෙම ක්රමය ක්රියාත්මකයි. එම රටවල ජනතාව තම පෞද්ගලික වාහන එක්තැනක ගාල්කර පොදු වාහනවල ගමන්කර තම ප්රවාහන අවශ්යතා සපුරාගනී. මෙම ක්රමය සංවර්ධිත රටවල ඉතා සාර්ථක අන්දමින් ක්රියාත්මකයි. මේ හේතුවෙන් එම රටවල අගනුවර විධිමත් මෙන්ම ක්රමානුකූල වී ඇති හෙයින් සියලු අවශ්යතා පහසුවෙන් ඉටුකර ගැනීමට හැකියාවක් පවතියි.